Przejdź do nagłówka Przejdź do zawartości Przejdź do stopki Przejdź do wyszukiwarki

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Stąporkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://staporkow.pl/

Obecnie trwają pracę nad zmianą strony internetowej

  • Data publikacji strony internetowej: 6 marca 2023 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 5 września 2023 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·         Niektóre dokumenty w postaci plików PDF oraz graficznych nie są w pełni dostępne (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury, brak tekstów alternatywnych w grafikach) – lub są skanami dokumentów.

·         Przy niektórych plikach może brakować opisu alternatywnego lub jest on mało precyzyjny.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 18 listopada 2021 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny oraz w oparciu o informację uzyskaną od usługodawcy strony internetowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do Małgorzaty Jończyk— mejlowo malgorzata.jonczyk@staporkow.pl lub telefonicznie 41 374-32-19

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlem do Urzędu Miejskiego w Stąporkowie:

  • Urząd Miejski w Stąporkowie;
  • adres: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 132A; 26-220 Stąporków;
  • mejl: sekretariat@staporkow.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich https://bip.brpo.gov.pl/pl i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

·         Budynek Urzędu Miejskiego w Stąporkowie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 132A;

·         Do budynku prowadzą 2 wejścia:
- Od strony filii PUP wejście bez podjazdu dla wózków;
- Główne wejście ze schodami oraz podjazdem dla wózków o szerokości 120 cm i dostępem do windy o wymiarach 110 cm x 140 cm z systemem informacji głosowej umożliwiającej dojazd do I i II piętra. Dodatkowo winda wyposażona jest w wyświetlacz oraz przyciski posiadają oznaczenie Braille’a;

·         Przy wejściu z podjazdem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;

·         Wejście nie jest zabezpieczone bramkami;

·         Przed głównymi drzwiami po prawej stronie znajduje się dzwonek powiadamiający pracowników z Punktu Obsługi Interesanta o konieczności udzielenia wsparcia przy wejściu lub poruszaniu się po terenie urzędu;

·         Na parterze, przy wejściu głównym, po prawej stronie znajduje się Punkt Obsługi Interesanta;

·         Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na wszystkich piętrach (szerokość od   150 cm – 210 cm);

·         Klatka schodowa wyposażona w poręcz zamontowaną na wysokości 90 cm;

·         Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku po lewej stronie;

·         Wymiary spełniają minimalną powierzchnię manewrową dla osób poruszających się na wózkach, uchwyty poziome znajdują się na wysokości 70 cm – 80 cm od podłogi, gniazdko elektryczne znajduje się na wysokości 100 cm;

·         Sekretariat znajduje się na I piętrze w pokoju nr 20;

·         Na każdym piętrze znajduje się tablica informacyjna;

·         Pokoje oznakowane tabliczkami zawierającymi informacje o numerach, imionach i nazwiskach pracowników oraz pełnionych przez nich funkcjach;

·         W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych (z wyłączeniem windy);

·         W budynku znajdują się oznaczenia kontrastowe;

·         Przeszklone powierzchnie posiadają oznaczenia;

·         Na parkingu wyznaczone jest jedno stanowisko dla osób niepełnosprawnych,

·         Wszelkich informacji o dostępności dla osób z niepełnosprawnościami udzielają pracownicy Punktu Obsługi Interesanta;

·         Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym;

·         W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wezwania pracownika danego Wydziału do omówienia sposobu załatwienia sprawy w wyznaczonym do tego miejscu na parterze budynku.
 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

·         W budynku jest pętla indukcyjna, która znajduje się na w Punkcie Obsługi Interesanta,

·         Możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego (PJM) online po wcześniejszym zgłoszeniu tj. co najmniej 3 dni.

 
Koordynator ds. dostępności
Małgorzata Jończyk
Tel. 41 37 43 219