Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Stąporkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://staporkow.pl/
Obecnie trwają pracę nad zmianą strony internetowej
- Data publikacji strony internetowej: 6 marca 2023 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 5 września 2023 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
· Niektóre dokumenty w postaci plików PDF oraz graficznych nie są w pełni dostępne (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury, brak tekstów alternatywnych w grafikach) – lub są skanami dokumentów.
· Przy niektórych plikach może brakować opisu alternatywnego lub jest on mało precyzyjny.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 18 listopada 2021 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny oraz w oparciu o informację uzyskaną od usługodawcy strony internetowej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do Małgorzaty Jończyk— mejlowo malgorzata.jonczyk@staporkow.pl lub telefonicznie 41 374-32-19
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlem do Urzędu Miejskiego w Stąporkowie:
- Urząd Miejski w Stąporkowie;
- adres: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 132A; 26-220 Stąporków;
- mejl: sekretariat@staporkow.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich https://bip.brpo.gov.pl/pl i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
· Budynek Urzędu Miejskiego w Stąporkowie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 132A;
· Do budynku prowadzą 2 wejścia:
- Od strony filii PUP wejście bez podjazdu dla wózków;
- Główne wejście ze schodami oraz podjazdem dla wózków o szerokości 120 cm i dostępem do windy o wymiarach 110 cm x 140 cm z systemem informacji głosowej umożliwiającej dojazd do I i II piętra. Dodatkowo winda wyposażona jest w wyświetlacz oraz przyciski posiadają oznaczenie Braille’a;
· Przy wejściu z podjazdem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;
· Wejście nie jest zabezpieczone bramkami;
· Przed głównymi drzwiami po prawej stronie znajduje się dzwonek powiadamiający pracowników z Punktu Obsługi Interesanta o konieczności udzielenia wsparcia przy wejściu lub poruszaniu się po terenie urzędu;
· Na parterze, przy wejściu głównym, po prawej stronie znajduje się Punkt Obsługi Interesanta;
· Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na wszystkich piętrach (szerokość od 150 cm – 210 cm);
· Klatka schodowa wyposażona w poręcz zamontowaną na wysokości 90 cm;
· Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku po lewej stronie;
· Wymiary spełniają minimalną powierzchnię manewrową dla osób poruszających się na wózkach, uchwyty poziome znajdują się na wysokości 70 cm – 80 cm od podłogi, gniazdko elektryczne znajduje się na wysokości 100 cm;
· Sekretariat znajduje się na I piętrze w pokoju nr 20;
· Na każdym piętrze znajduje się tablica informacyjna;
· Pokoje oznakowane tabliczkami zawierającymi informacje o numerach, imionach i nazwiskach pracowników oraz pełnionych przez nich funkcjach;
· W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych (z wyłączeniem windy);
· W budynku znajdują się oznaczenia kontrastowe;
· Przeszklone powierzchnie posiadają oznaczenia;
· Na parkingu wyznaczone jest jedno stanowisko dla osób niepełnosprawnych,
· Wszelkich informacji o dostępności dla osób z niepełnosprawnościami udzielają pracownicy Punktu Obsługi Interesanta;
· Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym;
· W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wezwania pracownika danego Wydziału do omówienia sposobu załatwienia sprawy w wyznaczonym do tego miejscu na parterze budynku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
· W budynku jest pętla indukcyjna, która znajduje się na w Punkcie Obsługi Interesanta,
· Możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego (PJM) online po wcześniejszym zgłoszeniu tj. co najmniej 3 dni.
Koordynator ds. dostępności
Małgorzata Jończyk
Tel. 41 37 43 219